lördag 21 juli 2012

En liten resa med mycket kärlek

Först mot Västra Götaland!






Vi hade det så bra hos Johanna och Tobias, och Berit orkade också med oss fast hon var nyss hemkommen från USA. Tyvärr använde jag inte kameran så mycket så jag har inte så många bilder av dem!

Berit, Emanuel och Hanna åkte till Liseberg, men jag tyckte det blev karusell så det räckte när Em satte snurr på den här gungan med Johanna, mig och barnen i den. :) Här lite lugnare gung:



Tobias och David valde lekland istället för Liseberg. Snälla Johanna var där med dem flera timmar. Medan jag latade mig. Satt på ett torg, t ex. :-)



Om man åker på en tur och hamnar vid en badbrygga, då måste man ju doppa fötterna även om det är kallt...


Fast sen åkte mer och mer kläder av...


Och det blev rätt mycket badat till slut!



Efter några fina dagar åkte vi vidare norrut med tåg och buss. Mysigt.



Roligt när man kan använda väntetid mellan tåg/buss med att leta skatter...



Så kom vi då till vackra Värmland!


Och Gunnel och Kents mysiga stuga.



Några bilder från tomten:





















Och inne i stugan:



Här står Kent och fixar fruktsallad.



Och Gunnel håller koll på maten i ugnen.




En kvällspromenad:
























Ett morgondopp:



Här äter vi lunch i vacker miljö på Länsmansgården.












Men godast mat och fika serveras hos Gunnel och Kent!



Tågmaten gillar inte mamman så mycket, men det mättar ju. :-/





Det här var på hemvägen. Nu är vi nämligen hemma igen. Känns skönt det också, men vi är glada att fått träffa familj och vänner under några dagar. Tack! <3

2 kommentarer:

Vic. sa...

Det är enkelt att blogga med hjälp av BlogPress-appen i fånen. Och enkelt att utgå från bilderna man har i fånen.
Men det blir lite torftigt...
En bild _kan_ nog säga mer än tusen ord, men oftast inte...
:-)
Nåja, roligare än att bloggen dör helt i alla fall!

Vid ett tillfälle under resan blev det inget tillfälle alls att fota, men jag hoppas min hjärna skärper sig lite för en gång skull och lägger den viktiga stunden i minnesbanken. När vi lämnade Borås tog jag ett tåg tidigare än resten av familjen och fick en och en halv timme tillsammans med en kär vän sedan långt tillbaka i tiden. Från första kramen tills jag var tvungen att ta några snabba steg upp på tåget igen, så pratade vi. Hämtade igen så mycket vi hann. Gammalt och nytt. Högt och lågt. Yvonne, du har alltid haft och kommer alltid ha ett särskilt rum i mitt hjärta.

Anonym sa...

Oj så många fina bilder ni lagt in i familjebloggen! Jättekul att ta del av er semesterresan. Även om sommaren inte bjudit på särskilt mycket värme, så blir man i alla fall varm i hjärtat när man ser allt trevligt ni varit med om. Ni är jättegoa! KRAMAR till er alla från farmor Berit