onsdag 19 november 2008

Vit jul eller grön jul?

Den första snön har kommit. Kan inte annat än att tycka det ser aningen desperat ut när ungarna drar ut pulkorna på de grönvita backarna...



Men jodå. Snart är julen här! Vill du fira en grön jul eller en vit jul?

Om du vill fira en grön jul kan du kolla in Sveriges Konsumenters gröna julklappstips.

Vill du fira en vit jul kan du avge löfte.

Vill du ge någon en lite varmare jul kan du göra så här:
Skicka SMS.Till 72950.Skriv GRYTA25 eller GRYTA50 (för 25, resp 50 pix)
Pengarna går till Frälsningsarméns julgryteinsamling.

I år har jag i alla fall bestämt att julen ska bli lååång och utdragen. Jag vill njuta av julstämning från första advent till tjugondagknut! Någon som har tips på hur man gör? Hur man gör för att fira jul inte bara den 24:e december alltså.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Julstämnng länge får man nog om man tar bort stressen. Alltså handla alla julklappar i november så är det klart. Och inga krav eller måsten, bara det man känner för att göra. Men som sagt få så mycket klart i november, stress i november är ok, men inte i december! Och massa pepparkakor! Då får man julkänsla! ;)

Anonym sa...

Aha! Så då måste jag handla alla julklappar nästa vecka, alltså!?
Jag som inte ens har börjat...
:-)
Hmm...handla på nätet är ju ett seriöst alternativ. Tidigare år har jag varit så sen med inköp att det inte varit möjligt att vänta på leverans från nätbutik. Och varje år tänker jag att "i år ska jag vara ute i god tid". Hahaha...
Fast det är helt sant, mir, att är det något som förstör julstämningen så är det stressen.
Vic.