lördag 14 november 2009

the new influenza and...

Our son is sick!
Three weeks ago he begun to cough. Two weeks ago he got vaccinated against the new flu and that weekend he got fever. The fever came back this friday :-( .
Together with a worsening cough also stomachpain, arm and legpain, headache and "heartpain" and earpain ( according to himself a ten on a painscale).

I am certain that all this is not complications to the vaccine.
Anyhow, he is sick. And I want you all to pray for him.

And to anyone who read this and haven´t allready been vaccinated: Go as soon as possible!!!!
I have in my work seen enough!! This flu is nothing you want to play with!!!! If my word ever have been something to listen too, this is the time to listen extra carefully!!!!
For you and for the ones around you: Get the vaccine now!! I beg you on my bare knees!

6 kommentarer:

Anonym sa...

I am so sorry that D is sick. It must be horrible for him and heartbreaking for the rest of you. I will be praying for him and thinking of you all.

Love and hugs,
Shie-

Anonym sa...

Så tråkigt att David blivit sjuk. Jag hoppas verkligen han är på bättringsvägen. Tror ni att han fått den "riktiga" influensan trots vaccination? Här i Skene har vaccinationen påbörjats. Jag ska givetvis tacka ja till den. Men jag vet inte NÄR det blir dags för oss skolpersonal. Våra elever får den 24, 25 o 26/11. Man får verkligen hoppas att man inte insjuknar innan. En av våra kollegor har antagligen haft influensan efter en resa till USA för några veckor sen. Hon var så gräsligt sjuk att hon inte ens kunde GÅ upprätt till toan. Hon fick krypa. Hon sa att hon inte kunde minnas att hon varit så dålig nå´n gång tidigare. Så det är inget att leka med. Hur mår ni andra i familjen? Vi hörs! KRAM fr mam/farmor/Berit

mir sa...

Jag vill ju bli vaccinerad men det dröjer ju så länge! Jag fattar inte vad problemet är! Sam har fått sprutan eftersom han är i riskgruppen pga av jobbet. Men jag tvingas vänta till nästa eller näst nästa vecka! Tokdumt. Så läser man ständigt om folk som tränger sig före i kön. Har en kollega som inte tillhör någon riskgrupp men "trängde" sig före i kön. Jag vill att Noah vaccineras med men det lär ju dröja ännu längre innan småbarnen får sina sprutor.

Inget kul!

Borthy sa...

Hoppas att han snabbt blir bättre! Mina barn får inte vaccineras i sina skolor förrän nästa vecka. Jag kan inte förstå varför de väntar så längemed barnen? Nu är influensan här och jag håller med dig i allt.
Som sagt, hoppas er son snart blir bra. Jag vet inte om jag är så bra på att be men jag kan försöka. Kram

Anonym sa...

Shie: thanks
Ma: vi hörs
Mir: Noah kan säkert få vaccin på BVC. Ring och kolla.
Borthy: Tack!!

Anonym sa...

Ser fram emot den nya "looken".

j