söndag 25 april 2010

Livstecken

Igår hade vi en heldag på stan, jag och ungarna. Dansen först, såklart. Inklusive lunch på Kafé Arte. Sen var vi på Kulturhuset och kollade in några av Ta plats!-konstverken. De gillade särskilt The Wonderful World of Abstraction, som även är min favorit. Fortune Teller var också fascinerande. Vi åt en gång till, på BK. Sen shoppade vi lite kläder till barnen.

Här poserar Hanna med några av sina fynd:


David ville inte visa upp sina kläder. Han ville inte ens vara med på bild:


Men han tog kameran och fotade Hanna:


När vi kom hem ringde Em, och barnen verkade ha haft kul, för de berättade detaljerat om allt vi hade gjort.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Wow!!! Vad cool Hanna är i sina nya kläder! Lite Michael Jackson-inspirerat! Jätte häftigt!

Kramar till er allihop!

Johanna :-)

Anonym sa...

Hallå! Så roligt ni haft!!! Håller med Johanna! Tänkte direkt på Michael Jacksons stil när jag så lilla, tuffa Hanna! Kläderna passar verkligen unga fröken Hanna! Hon poserar som en riktig mannekäng vetja´!
Hade varit kul att se Davids kreation också, men det blir kanske framöver!? Han är bra fotograf i alla fall! KRAM fr farmor Berit

Anonym sa...

Stiligt varre Hanna! Jattefina klader. Hel kul.

j

Vicem sa...

Michael Jackson, ja!
Kläderna köptes med tanke på MJ-föreställningen Hanna ska göra med en av sina dansgrupper. (Inte balett-gruppen, då...)
Det ska bli kul att se. Välkomna alla som vill till Västerhaninge den 22 maj!
Vic.

Vicem sa...

Förresten får jag ju bara se MJ-föreställningen på eventuellt skakig videoinspelning...för jag jobbar den helgen! (Vilket jag tycks glömma gång på gång...)

Anonym sa...

Hej igen! Nu har jag varit inne på de olika länkarna som finns med i bloggen. Det ser verkligen häftigt ut! Jag är glad att ni bor så nära en storstad med så mycket kulturutbud! Det är vi inte bortskämda med. Lycka till med föreställningen Hanna!!!! Och se till att videokameran är laddad OCH med! Kram fr farmor Berit

Shie sa...

Very cool, Hanna! You look like a star. I can't wait to see your dance video :-)

David, that was a really nice picture you took of Hanna.

Anonym sa...

Hallå familjen Vicem! Nu börjar jag vänta på bilder fr dansuppvisningen!!!! För ni hade väl kameran med er?!?
Förstår att ni har en hel del att stå i. Våren är lite hektisk. Det är så mycket som ska hinnas med. Jag är faktiskt rätt nöjd med att ha en balkong i stället för trädgård. Visst är det både skönt och vackert med en egen plätt utanför husknuten, men det tarvar också lite extra pyssel. Stor KRAM fr mam/farmor Berit

Vic. sa...

Ja, det är en månad sen de senaste lisvtecknen syntes här på Vicem...Och visst har vi bilder/filmer. Från dansuppvisningar och kosläpp, Davids tandglugg och annat smått och gott. Det är bara orken som saknas. Eller inspirationen, eller vad det nu är. Just nu sitter jag och glor på dåliga eurovision-låtar. Borde gå och lägga mig istället. Sorry. Uppdatering kommer så småningom.
Kramar!

Anonym sa...

Ser fram emot ett nytt blogg inlagg.

j

Anonym sa...

Kära, go´a Victoria! Jag vet PRECIS hur du känner, .....tror jag? Man borde göra det och det och det, men ack, orken. Jag som har bara mig själv att ordna för, tycker det är nästan outhärdligt jobbigt att plocka undan och få lite städat. Men VEM stökar till? Kan inte fatta att det blir disk och kläder och tidningar och tvätt och ovattnade växter och andra oidentifierade högar hela tiden. Jag är så trött. Trodde att jag var ensam om detta. Så jag blir så glad och tacksam när jag läser vad su skrivit. Jag är inte ensam!!! .......Suck, men du har ju mycket mer omkring dej.......men jag är ju gammal och trött.....kanske en ursäkt.....? KRAM till speciellt dej Victoria! Och grattis på föselsedagen!!! Berit

Anonym sa...

Nämen, jag ser ju att jag trycker på fel tangent också. Det ska vara på D-tangenten där det är felstavat!!!
Berit - förstås