söndag 18 maj 2008

Jag har varit vaken sedan klockan 6 ungefär. Resten av familjen sover och verkar inte visa några tecken på att vakna än...

Dammsuga eller slamra med disken är det ju inte tal om nu såklart. Jag har faktiskt skrivit några rader på mitt individuella arbete (till kursen jag går på), men nu skyller jag på att jag behöver ha litteraturen som är på jobbet...

Så då bloggar jag lite istället.

Härom morgonen tog jag en bild av vår pyttelilla gräsmatta. Grannens gräs är inte grönare! (Em vattnade rejält när det var varmt och nu har det regnat några dagar...)
Edit 21/5: Em påpekade häromdagen att han faktiskt gödslar också.


Jag tog också (genom fönstret igen) en bild av rhododendron. Den blommar så kort tid, så jag tänkte det är lika bra att passa på.




Nu har familjen vaknat, så jag publicerar detta och bilderna blir säkert lite konstiga, men det får vara så.

Hej då!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den här årstiden är underbar! Tänk vad många vackra blommor det finns omkring oss som så fort blommar ut. Rhododendron är en av mina absoluta favoriter! Jag älskar också magnolia och syrén, förstås!

Anonym sa...

Det var inte daligt klockan 6 pa morgonen. Sjalv har jag "blog freeze". Shie papekade att jag inte skrivit pa mer en manad...Yikes.

Du ar duktig Vic som hinner med sa mycket.

Vad blir det for godsel Em?

Jonas