söndag 20 juli 2008

Tandlös gumma

I förrgår kväll var Hanna uppe sent. En kompis skulle sova över, men vid halv tio fick jag traska hem med lilla tjejen; hon fick sån hemlängtan. Sedan kunde inte Hanna somna, för den lösa tanden var så väldigt lös och tänk om den skulle lossna i sömnen? Hon vickade och vred och kämpade mot sin rädsla för smärta...och till slut lossnade den!
Så kunde hon äntligen göra i ordning ett kuvert till tandfen. Hanna är fullt övertygad om att tandfen hämtar tanden under natten och lämnar ett smycke i utbyte. Och snälla alla, låt henne tro på tandfen tills hon själv kommer på sanningen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gör egentligen tandfen med alla tänder? Själv hade jag en pytteliten träburk som jag la ner alla mina mjölktänder i. Faktiskt riktigt äckligt när jag tänker efter. Varför skulle man vilja spara på små gamla blodiga mjölktänder?

Anonym sa...

Hehe, ja det kan man undra. Jag hade också en väldigt liten rund träask och jag minns att tänderna liksom skrumpnade...
Minns dock inte vems tänder det var som försvann vid ett inbrott mitt föräldrahem. Bör ha varit nån rätt påtänd typ som gjorde det inbrottet. De kan inte ha inbringat så mycket cash i alla fall.
Vic.

Anonym sa...

Fast tandfen kanske gav de en rejäl summa!!