torsdag 24 juli 2008

Sommartid är släkttid!

I måndags kom Johanna och Tobias hit och vi fick rå om dem till tisdagen då de åkte hemåt igen. Tyvärr var vi inte så aktiva med kameran. Så här såg det i alla fall ut på morgonen:

Det var roligt att träffa dem igen. Tobias är så duktig och rolig. Han är en månad äldre än David, men mycket mer mogen än David...!
Idag kom jag på att jag glömde ge Johanna gardintyget som hon skulle fått redan förra gången de var här. Varför glömmer jag jämt saker? Vad kommer jag komma på imorgon att jag skulle gjort idag?

När Johanna och Tobias hade åkt hem på tisdagen åkte vi till mamma och pappa. Där bjöds vi på gemenskap (mina kusiner Fredrik och Sophia, faster Kicki och hennes Gunnar, Alexander och så Therese och Patrik och Isac också, som ju varit här nu ett tag) god mat och båttur.

Tyvärr (igen) hade vi inte kameran med annars hade vi kunnat lägga upp ett par bilder från båtturen. Det var pappa, Sophia, Em, barnen och jag som åkte ut...Barnen badade, men det var tydligen kallt - jag doppade inte en tå.

På vägen hem hann vi med en till sak; svänga förbi Tumba och köpa ett par begagnade rullskridskor vi hittat. De var tänkta till David (har inte hittat några till Hanna än), men Hanna kunde ha dem också, så igår blev det en hel del "rullskridskande". Visst är kidsen coola?

Förresten i söndags hade vi picknick i Vasaparken. Mysigt! (Men Isac ser lätt förtvivlad ut...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad avis man blir pa er som kan traffas dar borta! Jjag tycker det ar jattebra att ni gor det och sa kul att man far vara med litegrand genom bloggen i alla fall. Jag vet att vi bor nog uppdatera varan blogg med nya inlagg men det har blivit sa mycket pa sistone.

Apropa glomskan...jag glommer saker hela tiden! Idag skulle korde jag 50 minuter till en klient och glomde en hel del viktiga verktyg. Tur att han hade nagra sjalv i sitt garage som jag lanade i smyg...

j

Anonym sa...

What a great day! We really want to visit you all sometime before it gets too cold and dark!