torsdag 23 april 2009

So what!



What shall I write about that is interesting enough to comment?

One of my hypothesis is this: Almost everyone of you (and the rest of the world too it seems) have joined the hatefull community called facebook. And since you react as everybody else, because you are humans, the latest is the best (even if it isn´t). Why, you say to yourself, shall I blog? I have facebook now. And the text you create on your blog becomes lesser and lesser and thinner and thinner. Well, most of you guys are better than me in writing your blogs......Besides the fun part of finding old friends, there is no other good that comes out of facebook. I can give you a lot of negative stuff though, even evidencerelated. But as the dwarves in the last book of Narnia, when Susan or Lucy want´s them to smell the beautiful flowers and thinks she put sand in their noses, the same it is for my words in your ears! There you have it, right up in your face(book)s!

The picture shows the best side of me. I look like this when I am relaxed and at home!






So what about spring? Let me give you a poem I wrote when I was about ten. But it comes in swedish:


Våren är härlig, sommaren med


man åker och badar och simmar på sned


men så kommer vintern och det blir ruggigt och kallt


man åker skidor, skridskor, kälke och allt!





Spring and summer is the best!!

9 kommentarer:

mir sa...

simmar på sned! Sinne luk! Ja, jag tror att man kan ha både blog och facebook. Själv skriver jag mindre för att jag har fullt upp varje dag. Med Noah, med jobbet och disken och... ja du vet. Sen vill man ju, som du säger, ha något att komma med. Efter tre års bloggande... ja vad har man att säga? Snart kommer väl idéerna men tills dess blir det mycket bilder!

Ja, bilder säger mer än tusen ord... din bild t.ex. säger ju mycket...
sinne luk.

Vicem sa...

Är det därför du skriver så lite i bloggen, älskling?! För att du har gått med i Facebook? Vad kul; vi måste bli FB-vänner!

Anonym sa...

Bilden var på skoj. Dåligt skämt jag vet, men inte inlägget om facebook. Jag tycker det är för mycket facebook. Jag kan inte förstå hur så intelligenta människor som ni är, väljer att gå med i denna "rörelse". Det är fullständigt....utan ord!
Jag gar med i facebook om jag får över 100 000 kronor. Em

Anonym sa...

Men Emanuel! Nu har du ju inlett din egen FACE-book! Och VILKET face sen!!!!! Det var helt nytt för mig att du kände så stark dragning åt piercing. Din vårdikt med åtföljande vinterglädje var ju helt fantastisk! Eftersom du inte är nå´n vidare vän till FB, utan gillar bloggandet mer, så ser jag nu fram emot mer poesi i dina bloggframträdanden! KRAM fr överraskad moder!

Anonym sa...

Waow vilket face!
Har du provat spikmatta också?
Det har jag, alltså såna som finns numera gjorda i plast.
Man tror det ska göra ont, och det sticker lite i början.
Men efter en stund infinner sig ett välbefinnande i hela kroppen och man somnar...
Jo de e sant!
Hälsningar från snutmoster

Anonym sa...

Å dessa spikmattor! ALLA verkar vilja ha en. Folk är som galna på jobbet och en efter en springer ner till hälsokostbutiken för att inhandla ett alldeles eget exemplar! WHAT?! Jag har hört en tjej som sagt att hon lääängtar tills hon får komma hem och lägga sig på sin matta, den är beroendeframkallande!
Jag förstår ingenting och jag tänker faktiskt inte utsätta mig för det.

Facebook däremot. Varför inte? :)

Kram/Kusin K

Anonym sa...

Facebook är ett verktyg. Inte bara ett sätt att komma i kontakt med vänner. Jag kan ju säga att Facebook till och med kan hjälpa till i jobbsammanhang! Några av mina "FB-vänner" är kommunchefer. politiker, företagsledare osv. Det fantastiskt att följa deras inlägg som skrivs i en vardaglig, familjär ton om t.ex. lek med barnbarn, utflykter,att de har känt sig uttråkade på något möte osv. Man kan då kommentera deras inlägg eller bara klicka på en tumme upp eller tumme ner symbol, vilket gör att när man sedan möter samma personer i jobbsammanhang så har man genom FB kommit närmare varandra som människa och är inte längre bara fast i strikta yrkesroller. Jätte bra tycker jag!

Men nu har du ju sagt att du aldrig kommer testa. Det riktigt synd. Det är så lätt att ha svartvita synpunkter på sådant man aldrig själv har provat. Nyanser och egna erfarenheter kan man bara få om man vågar prova själv!

Kram på dig med så många hål i huvet! ;-)
SysJo

Anonym sa...

Tack för alla svar!
Spikmatta har jag inte provat på....än. Em

mir sa...

Em, om du provar FB så provar jag spikmatta!