lördag 2 augusti 2008

Skolstartsshopping

Igår om i förrgår, idag om igår...

Igår tog jag Hanna och hennes kompis till Farsta C. Bland annat handlade vi lite småsaker till skolstarten. Kul, förutom att kompisens börs försvann; att hon inte hade den längre insåg jag först när vi klev av bussen!

Tjejerna köpte varsin (likadan) klänning på rean också! Hanna har den på sig på bilden nedan. Och vi hittade ett par t-shirtar till David också. Han har den ena på sig på bilden nedan. Jag hatar att handla kläder men det är lite lättare till barnen och mycket lättare när det är rea på rean!

På kvällen gick Hanna och David på kalas hos en grannpojke.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad sot Hanna ar med sin tandglugg och vad glada och entusiastiska flickorna ser ut med sina pasar fyllda med skolmaterial. Vilken fin dag for dom och vilket minne.

Kolmardensdjurpark! Jag kommer ihag att vi var dar hela familjen en gang tillsammans. Jag kommer inte ihag sa mycket av vad jag sag men jag kommer ihag hur glad jag var att hela familjen var dar tillsammans.

Jattekul att du publicerar video! Jag visste inte att man kunder gora det direkt pa blogger. Krama ungarna!

j

Anonym sa...

The kids are getting so big. It is so much fun to read about the fun things you all do.
Hanna and David: Tell us about your most favorite things you did this summer.
Shie-

Anonym sa...

Vad underbart det var att få läsa en massa nya inlägg! Jag har inte varit ute på nätet på ett tag, eftersom mina sista semesterdagar varit rejält soliga och jag dessutom skulle hinna med att måla om Tobias rum. Vilken gåva att få sträckläsa alla inlägg och njuta av alla bilder!!! Jag måste också skriva ett nytt inlägg på min egen blogg snart... dåligt samvete...

Kramar och TUSEN MILJARDER TACK för en härlig vistelse hos er under den där måndagen och tisdagsmorgonen! Tack snälla Vic för att du körde hela vägen till Tumba för att hämta upp mig och Tobias! Tack för er generositet och gästfrihet!