onsdag 29 oktober 2008

Höstlov Dag 5 - ingen rapport!

Nej, jag har inget att berätta från höstlovets dag 5, för den har jag inte medverkat i. Jag har jobbat och Emanuel och barnen for iväg på äventyr! Jag hoppas att han bidrar med höstlovs-rapport!
Jag har jobbat, som sagt, en av de värsta dagarna på länge; massor att göra, men inget tycks bli gjort - avbruten som man blir ständigt, är det inte av kolleger så är det av de egna virriga tankarna på än det ena än det andra som måste göras!
Mitt i denna konstiga dag tog jag en långlunch för att uträtta ett par ärenden. Första stoppet var mobiltelefonaffären. Jag närde en liten förhoppning att det kanske bara var batteriet som dött. Men de testade med annat batteri och diagnosen löd - din telefon är tyvärr död! Suck. Nu kommer en del tycka jag är fånig, men jag sörjer alla sms som låg i telefonen! Jag har aldrig någonsin fört dagbok, men på sista tiden har jag bland annat sparat på sms; det blir som korta dagboksnoteringar, något nyckfulla, men ändå. Precis innan telefonen pajade var det fullt i minnet och jag tänkte skriva in sms:en i mitt sms-dokument. Jag sköt på det såklart och nu är det för sent...suck. En liten förlust, verkligen, men ändå. De flesta kontakter har jag dock sparade, som tur är, men inte Gunnels mobilnummer!
I mobiltelefonaffären ville de gärna berätta om priskriget mellan två stora mobiltillverkare som nu resulterat i sprillans nya modeller för mindre än två tusen kronor! Som hittat! Jo, tjena...
Nästa stopp var optikern, för att hämta ut mina glasögon. Jag hade fallit för erbjudandet om "3 för 1" och med stor möda, med god hjälp av tålmodiga mor, valt ut tre bågar. Så nu har jag i alla fall ett par brillor som är okej...Det andra paret vägrade jag ta med mig för de var så skumt slipade i kanterna. Ska få välja ett par nya bågar, men det hade jag ju inte tid med idag. Det får bli nästa vecka. Det tredje paret är solbrillor, så dem har jag inte nytta av just nu.
Åh, så suckigt inlägg, men jag är rätt suckig nu...Hoppas strax få goda nyheter från Emanuel angående helgens aktiviteter...Hur som helst så kommer ju farmor B imorgon! Alltid något att glädjas åt.

Inga kommentarer: