onsdag 1 oktober 2008

Things...

I don´t understand:
1. Why can´t people ever learn to go down a few steps when they are going out from the bus? They stand there one hundred thousand years waiting for the busdriver to open the doors!!! It doesn´t even help others in the bus when I sit close to the door, instructing the stupid ones to step down. Others do the same annoying thing anyway. I could definetly not be a bus driver. In the end I would scream like a pitbull, red in my face.

2. George Bush is the president. But there is this name for a president that has been reelected: sitting duck. This makes the whole system very static and in the end he can´t do almost anything. Why not change this system so the poor reelected president can rule as he should be allowed to?

3. I want the oilcompanies, carcompanies etc to let all the patents free and out in the public. I know they hide patents that solves a lot of climate exchangeproblems. They´ve bought them in order to hide them, just to keep on make profit on for instance oil. When the world lives in the 12th hour that should be a crime an equal to be put in rocket and sent away on a neverending journey (that is until the air is nomore).

4. And why does people think that when I am out with my children, having a stroller, I walk slowly? They think they can pass my way first. I am fast! Beware!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Å det där med "Idioter" på bussen som inte fattar hur man ska göra när man ska gå av irriterar mig oxå - varje dag!Grrrr

Sen finns det några liknande exempel, de som går fram till spärren vid pendel/tunnelbana och först DÅ börjar gräva efter sl-kortet. Eller de som åker rulltrappa och sen stannar när dom kommit fram, för att se var dom ska. DET FINNS FLER BAKOM DIG! Flytta dig åt sidan människa! :)

Idag var jag ändå med om höjden av irritation. Jag var i en liten butik och skulle betala med kort. Men en anställd pratade i telefon och då gick det inte att komma ut på linjen. Jag hade bråttom och bad honom att ringa upp senare så att jag bara fick betala, men fick svaret att han snart pratat klart! Jag var nog högröd i ansiktet av ilska när jag lämnade den butiken...Där kommer jag inte att handla igen! =D

Kram/Kicki

Anonym sa...

just det. Jag håller helt med dig i dina exempel. Eller när dom springer som tokar för att hinna med när bussen är på väg att lämna hållplatsen, den stannar och så börjar dom gå, för att LETA efter sitt kort. Vaddå leta? Innan du går hemifrån ska du VETA var ditt kort är. Eller när man kommer ut från affären, bara för att nästan krocka med puckon som stannar precis vid dörren. Em

Anonym sa...

vi har nog annorlunda bussar här. Vad menar ni med att gå ner?

Själv irriterar jag mig på att i Jönköping så fattar ingen kösystemet vid bussen. Alla bara tränger sig på samtidigt. Likadant med tåget. Sedan fattar de inte det där med att stå till höger i rulltrappan.

Anonym sa...

Kicki! Vilken nonchig stil! Jag skulle också bojkotta.

Mir! Heheh...jaså, lantisarna i Jönköping kan inte köa.. ;-)
Nå, här i stan är folk superduktiga vid bussarna, men urdåliga vid pendeltågs- och tunnelbanedörrarna: De som ska in ställer sig mitt framför dörrarna! Man får ibland bända sig ut. Tänk så mycket smidigare det skulle vara om avstigande släpps av innan påstigande väller in.
Om bussarna: På de äldre bussarna (som inte har låggolv, utan trappsteg) är det en ljusstråle i höjd med mellersta trappsteget som ska brytas för att dörrarna ska öppnas.
Sedan några år finns en annan variant där man ska trycka på en knapp för att själv öppna dörren. Lika förvirrande, framför allt för att knappmackapären har en lysande symbol överst och själva knappen nedanför. Innan man fattat att det finns en vanlig hederlig knapp är det många som trycker febrilt på den lysande symbolen. Knäpp design.
Nu går jag till swedenusa för att göra en begäran. :-)
Vic.

Anonym sa...

Och shieandjonas ska få samma begäran.
Vic.