söndag 27 december 2009

Nu är glada julen slut...

Vi lyckades inte riktigt få till julstämningen där hemma på Julafton. Men vi skulle ju fira den hos mamma och pappa, så det gjorde ingenting. Där var det julstämning!


Och god julmat!


Barnen fick gå skattjakt.


I år läste vi julevangeliet ur Min Bibel berättar. Det var ju lite speciellt...


Vi vuxna hade fått varsin hemlig tomte. Bara en klapp per vuxen, alltså.


Men barnen skulle få några klappar var. Det blev en stor hög under granen!


På Juldagen röjde vi runt hela fömiddagen och Emanuel lagade god mat. Vi lyckades nog få till lite julstämning hos oss också.


Gammelmormor Ingrid och farmor Berit kom med vackra blommor:


Hanna och Therese samtalar medan Isac kollar på David som spexar för farmors kamera:

Kanske fick Berit till några bättre bilder än vi?! Man kan ju hoppas.

Isac kollar upp saken:


På kvällen tyckte jag det var skönt att strunta i tvätthögen...

...och istället lägga mig i sängen med julklappsböckerna:


Barnen fick varsin tavla av Berit i julklapp! Hanna hittade en plats för sin tavla i köket:


Hon hjälpte också David att välja en plats för sin tavla:


Runt hörnet hänger förresten en bild som Marie tagit som vi är väldigt glada för:


Ja, det var den här julen. Men vi behåller väl julstämningen ett tag till hoppas jag?


Annandag och söndag har vi bara varit hemma själva. Igår kväll gick Em och barnen ut vid halv åtta (!) och hade en rolig stund i snön. Jag stannade inne.


Idag roade vi oss med att göra en borg av socker. Rebecka var ju inspirerande!
David gjorde ett ansikte:
Nu är det sent och jag ska sova. God natt! :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder med harlig julstammning. Tack for att ni hissade den Amerikanska flaggan pa den fina borgen. Vi saknar er sa mycket. Forresten din tvatthog ar ganska minimal i jamforelese med min.

j

mir sa...

Underbart dokumenterat! Vilken fin jul. Duken... tycker mig känna igen den. Hade vi den i Trelleborg?

Vicem sa...

j:
Hade vi haft en indisk flagga hade vi hissat den också!
Detta var det rena. Högen med smutstvätt var väl ungefär fyra gånger så stor... :-)
mir:
Ja! Troligen köpt hos Carlssons enligt din mor som var här igår kväll.

Anonym sa...

Hej hela Skogåsfamiljen!

Ja, nu är jullovet slut. Allvaret står för dörren. Men vi har en ljusnande tid framför oss! Det märks redan! TACK för senast! Det var som vanligt JÄTTEROLIGT att vara hos er i samband med julfirandet. Ni är så GO`A!!! Och jul-STÄMNINGEN var det inget fel på. Ha en god fortsättning på januari och hela året! KRAM fr mam/farmor/Berit