torsdag 4 september 2008

Mer gnäll

Och så har nån byggentreprenör varit här och tittat på vad de kan rensa bort ur krypgrunden, som Anticimex-killen tyckte att man ska göra, innan de kan sätta in en avfuktare. Har inte hunnit förhöra mig med Em vad han sa egentligen. Allt det där med grunden är jobbigt. Mycket pengar kostar det; vi är tre i längan och det är bra att vi kan dela på kostnaden - det kommer säkert gå bra att komma överens - men ingen är någon miljonär och kostnaderna stressar. Men man vågar ju inte låta blir att göra nåt. Det är troligen inga skador i huset nu, men enligt Anticimex-killen kommer det definitivt att bli det om vi inget gör. Jaja...

1 kommentar:

Anonym sa...

Skicka bilder! Jag vill jattegarna se hur det ser ut bade pa utsidan dar krypgrunden ar fuktig och naturligtvis bilder pa insidan. Jag pratade med Em lite idag om det.

Det finns jattemanga olika "school of thoughts" nar det galler fukt i kallare och krypgrund och hur man bast tar hand om det. Jag delar garna med mig men jag maste se bilder forst.

j