söndag 14 september 2008

Vad har vi för oss?

Den senaste veckan har varit rätt jobbig. Till exempel åkte jag på planeringsdagar med jobbet med Finlandsbåten - tidiga mornar och ganska orolig sömn (man vill ju inte missa båten). Vi konstaterade att det inte var optimalt upplägg för att locka fram alla våra briljanta idéer och genomkloka reflektioner.
Men andra i familjen har haft mer att göra...
Lille Noah föddes med planerat snitt i tisdags och jag är egoistiskt glad att de lurade oss att det skulle ske i onsdags, för nu slapp jag gå hela onsdagen och oroa mig. Han är verkligen söt!
Isacs gips lossnade och familjen har fått åka fram och tillbaka till sjukhuset några gånger. Men Isac själv är vad jag förstår på gott humör - tack och lov för det!
Så i förrgår fick vi en glad överraskning - en typisk farfar-grej! Farfar Nils ringde på eftermiddagen strax innan jag skulle hämta barnen och undrade om han och Tobias kunde komma förbi!!!
Sedan tog han med sig alla tre barnen på picknick och lekar i skogen och vid stranden. Jätteroligt att få träffa Tobias igen. Här är blommorna som han plockade till Hanna:

När de var borta kom en liten clown förbi och undrade om Hanna ville leka. Kunde inte låta bli att publicera den här bilden, även om jag är rädd att den inte hjälper de i familjen som har clown-fobi...

Vi ses snart igen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tobias is wearing a Batman shirt, and someone looks like "The Joker"

Anonym sa...

Hur gick det pa finlandsbaten? Vart det mycket planerande av?

Va kul att kusinerna fick en playdate tillsammans. Vilken fin farfar som hittar pa sa roliga saker. Hel kul!

Ta hand om er.

j

Anonym sa...

Jodå, åtminstone spånade vi en hel del, som man gör på sådana dagar. (Bra, tycker jag, att kasta ur sig tankar och idéer. Rutiner och organisering ägnar man sig åt alla andra dagar.)
Jo, det var toppenkul att få träffa Tobias. Och farfar!
Nu är jag avundsjuk på dem för att de har fått träffa lille Noah!
Vic.