torsdag 4 september 2008

Nej, nog med gnäll!

Nu får jag skriva om något roligare, efter de där gnäll-posterna.
Häromkvällen fick jag besök! När barnen hade somnat var jag ute och lade på kattnätet på sandlådan och plockade undan lite grejer. Ytterdörren stod öppen och antagligen var det då hon/han kom in. Senare på kvällen hörde jag att det prasslade i hallen, men trodde det var någon plastkasse som gled ihop. Men så plötsligt såg jag att det rörde sig också.
Den stackarn fick inte komma ut innan jag hade lekt naturfotograf och dokumenterat visiten. Fast jag kan ju ingenting och djur och natur. Jag vet inte ens om det är en groda eller en padda, men efter att ha kollat på wikipedia så gissar jag på padda. Den var stor ungefär som E:s knutna hand. Fin, va?



Ni vet väl att man alltid kan klicka på bilderna här på bloggen, för att få se dem större. :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja jag tycker också att det ser ut som en padda. Synd att barnen inte fick se den. Eller kanske tur för paddan?

Anonym sa...

Det är en padda! Vad fin den var! Synd att inte jag var på plats för då kanske den hade förvandlats av puss... Nej, visst ja, det var grodor det.

Jo

Anonym sa...

trevligt med en sådan gäst...min
fru hade gillat den, men hon har ju mig förstås...
råkade bara snubbla på er blogg
kul att se och läsa lite om hur ni har det