tisdag 30 december 2008

Heeeeej!

Nu har jag gjort tre nya inlägg nedan. Med fula bilder. Eftersom det var ett sånt tjat.

En sak som jag tyvärr inte har några bilder från alls är kalaset som Hanna ordnade i lördags. Jag jobbade på SH-butiken i lördags, men redan innan jag gick hemifrån fick jag en inbjudan av Hanna och en uppmaning att ordna en present (till ett paketbytar-arrangemang, menade hon då, "så det ska vara något som passar alla, som en mössa eller så...").

Så direkt när jag kom in genom dörren fick jag skynda mig att springa upp och slå in paket (det var ju ingen sak att ordna det på SH) och sedan satte kalaset igång. Hanna hade städat så fint i vardagsrummet. Först var det disco. Efter fem låtar var vi trötta. Då blev det ballongkrig istället. Därefter var det paketutdelning och till sist fiskdamm då alla fick pysselgrejer som Hanna tillverkat själv. Hmm, och så fikade vi också. Jag minns inte om det var sist. Hur som helst så hade Hanna koll, för hon hade skrivit upp hela programmet i sin anteckningsbok. Det var ett härligt kalas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

TACK för kalasrapporten! Hanna blir mer o mer lik sin duktiga skrivar-mamma!!!!! Skulle varit kul att se hennes anteckningar. Hon kanske rent av ska gå i morfaderns spår. Han är ju också "pennans" virtuos!
Det är absolut inga fel på era foton! Härliga julbilder. KRAM på er alla!
fr farmor Berit

ShieandJonas sa...

Vilken duktig tjej! Det var inte illa att planera ett helt partaj for familjen. Det later verkligen som om ni hade hel kul, och vilket minne sedan ocksa!

Har ni nagra nyliga bilder pa barnen och er sjalva i samma bild?

j