onsdag 17 december 2008

Julfest i Färgfabriken

Jag berättade förut om att jag vill ha en lång jul i år, riktigt utdragen, och kunna njuta av julen många gånger om.
De senaste dagarna har det inte varit mycket till julstämning. Har så mycket jag vill hinna ikapp med på jobbet. Men vi har haft några juliga upplevelser under adventstiden. Nu tänkte jag berätta om en av dem med hjälp av några bilder.
Det var i lördags då söndagsskolan Färgfabriken hade julfest.
Bland annat fick barnen, i grupper om tio, gå en upplevelsevandring genom kyrkan. I nedre vestibulen fanns plötsligt stallet där Jesus föddes...mot en fond av galgar och krokar...Fåren är äkta får. Herden är en äkta herde.

Hanna tyckte att det var synd att Jesusbarnet bara var en docka.

I övre vestibulen mötte barnen några vise män och kunde berätta för dem var de skulle hitta kungabarnet.

Klänningen som Hanna har på sig hade jag som brudnäbb på fasters bröllop. Årtal, mamma? Finns ett förkläde till, men det var ostruket i lördags...
Mycket folk, korv med bröd (ständigt denna korv...! men nä, jag klagar inte, kunde inte gjort det bättre själv), pepparkakor och godispåsar.
Bilden är suddig, men nu får det bli den. Kan inte låta bli att tycka att min son är den vackraste pojken i världen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad haftigt med levande djur! Helkul alltsa! Vem stadade efter?

David e' for go.

j

Anonym sa...

Härliga bilder! Så mysigt och häftigt med riktiga får! Och en riktig herde ;-)

Emanuel... Jag skäms... Fl´åt...

Grattis i efterskott!

Kram
Jo

Anonym sa...

Bilden pa Hanna och David vid staketet, jag zoomade in den och det ar ju helt otroligt vad David's profil ar exakt likadan som bilder jag sett pa Emanuel nar han var liten. Helt sagolikt vad dom e' lika!

j

Anonym sa...

Hugs to the kiddos. Hanna looks so beautiful. I can't wait till Esther (and us of course), can see you all.