måndag 5 januari 2009

5 januari

Undrar vilket våra fina läsare tycker är bäst, något litet inlägg om dagen eller tystnad en vecka och sedan sex "dagboks-inlägg" på samma dag. Nåja, nu blev det så.
Denna dag har inte varit så jättekul, tycker jag. Vi gjorde en snabb städning på förmiddagen. Efter lunch åkte vi till byggvaruhuset för att köpa det sista som behövs, för att hålet i väggen där köksdörren satt förut, inte bara ska vara ett hål i väggen utan mer...ordentligt. Nu blir det spännande att se om vi får till det. Kanske hinner/orkar vi det imorgon, men det är inte säkert. Vi ska nämligen dansa ut julen också tillsammans med några kompisar med barn. Vi blir (tror jag) åtta barn och sex vuxna. Det är inte jättemycket folk, men för skojs skull har vi hyrt samfällighetens lokal. Där är så vitt, så färgen för kalaset ska vara vit! Det andra ärendet vi hade till stan, när Hanna och jag åkte in dit efter byggvaruhuset, det var att åka till partybutiken där man kan köpa ballonger styckvis och ordna vita ballonger. Och även avlånga ballonger, för de är så kul att ha ballongkrig med. Det gick inte så bra. Butiken var stängd, så vi fick åka till matvaruaffären och köpa så många påsar vi tyckte vi hade råd med, med ballonger i blandade färger ur vilka vi alltså ska plocka de vita ballongerna. Runda ballonger, bara. Avlånga fanns ju inte där såklart. Jag skulle ha lyssnat på David som tyckte att vi skulle köpa ballonger när vi var i allt-i-ett-mega-varuhuset och handlade i fredags (eller när var det, jag minns inte). Där fanns avlånga också. Men nädå, jag ville ha vita och avlånga och de finns ju på partybutiken nära optikern...jorå...Det första ärendet på stan var att hämta mina nya, lagade glasögon. ("Köp 3, betala för 1, så kanske du kan få ett par som går att använda.") Det gick väl bra. Tror jag. Har inte haft brillorna på mig mer än några sekunder än. Annat gnäll den här dagen var att någon smartpanna stängt av kyl och frys i samfällighets-lokalen. Blött. Suck. Och att jag inte har hunnit/orkat duka i ordning nu ikväll. Men nåja, det får vi göra tillsammans i morgon istället. Det blir också en kul familjegrej! Och det var också kul att Hanna och jag fick en stund tillsammans, på tåg, stan och restaurang. Nu ska jag ta lite kvällsmat och tänka ut några fler grejer som har varit bra idag. De säger att man ska göra så. Avsluta dagen med det som har varit bra. Tacka Gud, kanske till och med?! För att vi har varandra och ett varmt hus och mat att äta. Det finns inte en dag i mitt liv som jag inte åtminstone kunnat säga ett sådant tack. Tack för mig!
Och tack till alla bloggläsare som lyckats - om du nu inte har fuskat och hoppat till slutet?! - traggla sig igenom hela denna text! Kram till er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med så mycket nytt att läsa och jätte kul med filmsnuttarna!

Skulle vara kul att få se en bild på alla dina tre glasögon...

Hoppas ni får en fin vit fest imorgon!

Kramar i mängder
Johanna

Anonym sa...

Visst ja! En grej till! Tobias mössa är fantastisk!!! Den sitter så bra och håller värmen väl. Jag köpte den på Jysk innan jul och då kostade den 60 kr. Idag fick jag ett reklamblad från Jysk om deras rea och nu kostar samma mössa 25 kronor!!! Den finns i olika storlekar. Jag "sydde upp" hans mössa igår efter isäventyret, för som du kanske såg på bilderna hängde mössan ner lite väl mycket i ögonen på honom. En mössa jag rekommenderar och hoppas ska passa honom även nästa år!

Jo

Anonym sa...

Va harligt mycket att lasa! Varfor var affaren stangd? Sa underbart med filmsnuttarna ocksa! Dom blir vi alltid sa glada for.

Jag tycker att pepparkakshus grejen borde bli en familjetradition. Jattebra att dra ut julen.

Vi ar alla sa valsignade! Tank att fa bo i ett varmt hus och ga och lagga sig med matt mage och inte behova oroa sig for krig och elande.

Tack sa jattemycket for blog inlagget!

j