söndag 9 augusti 2009

Längesedan

Det var längesedan jag skrev något i familjens blogg. Nu sitter jag på jobbet och har en ledig stund över. Vissa återkommande perioder i livet, tänker jag extra mycket på familjen. Nätter då jag jobbar, är exempel på en sådan period. När jag sitter på bussen på väg till jobbet, tidiga morgnar, är ett annat exempel. Jag tänker på saker jag sagt och gjort, eller saker jag borde sagt eller borde ha gjort. När jag låg i hammocken och försökte sova idag, kom jag på en situation som jag ville reda ut med min son. Det slutade med att jag senare fick tillfälle att fråga honom om han var ledsen eller arg på mig. Jag avslutade med att helt apropå fråga honom om han var rädd för mig. Då skrattade han nästan till och sa: nehej du, det är jag inte.
Nu när jag sitter här, tänker jag på hur dumt jag lagt mitt schema och arbetar flera helger efter varandra. Jag tycker synd om min fru som måste vara hemma med barnen på egen hand, och att vi inte kan vara tillsammans.

Och så ser jag på det enorma arbete som Vic lagt ner för att vårt "badrum" ska bli så fint som möjligt, och vilken ångest hon haft över detta. Vic är det bästa som hänt mig. Jag är lycklig med henne. Tack för att du finns i mitt liv!!!

3 kommentarer:

Vicem sa...

Ååh, min fine make, jag älskar dig!
/Vic-halvan av Vicem

Shie sa...

Awwwww! Very sweet. Vic is what they call, a keeper, so keep her!

Anonym sa...

Vic o Em. Vi saknar er sa mycket. Ni ar sa fina mot varandra hela tiden. Verkliga foredomen. Tack for dina tankar Em. Krama barnen.

j