lördag 8 augusti 2009

Mest om badrummet ändå...

Idag har Marie och Andreas flyttat. Har tänkt mycket på dem och hoppas att det har gått bra. Här hemma har David och jag gjort en skogsutflykt och han har också tränat rollerblades och skateboard. Hanna var med grannfamiljen till Gålö havsbad.

Sen har jag ju tänkt på badrummet, förstås. På måndag måste vi beställa grejerna, så de finns på plats när de ska börja. Har gjort några bilder, som inte är jättebra, men kanske ger en bild av hur vi tänkt.

Vitt kakel 10x30 cm, turkos glasmosaik (kolla här hur den ser ut) på vissa ytor. Jag är tveksam om det ska vara glasmosaik på snedväggen i duschen - vad tycker ni?!

Kommoden och tvättstället är lika breda, ser inte riktigt ut som den på bilden:


Det är handdukstorken som speglas i spegelskåpet. (Här finns en bild av spegelskåpet, förresten.)

Bara glasmosaik på den lilla väggen och mellan handfat och spegelskåp, inte ovanför skåpet! Ser det konstigt ut, tro?
Golvet är grått, ganska ljust, 10x10 cm klinkers.

Så här ser det ut. Typ.
Nu ska jag sova.
Gonatt!

2 kommentarer:

mir sa...

Jag funderar fram o tillbaka på det där med grönt på väggen. Hur mycket eller lite. Det var svårt. Man har ju vant sig vid att tänka "fondvägg". Men det blir kanske för mycket på en liten yta? Hmm... Men ni kanske har tänkt att accesoarerna är i samma turkosa färg? Liksom fånga upp det ytterligare med liten badrumsmatta vid toan och handfat, papperskorgen i den färgen och handdukar eller stilren ram med motiv i den färgen? Jag tycker badrummet ser urtjusigt ut. Roligt att ni ska få det så fint. Badrumsskåpet är ju jätte häftigt med. Det enda jag tänker på då är att när man ska öppna och stänga det blir det kanske mycket fingeravtryck? Men jag ser ju inte hur man öppnar det så det kanske inte är något problem.

Äsch, jag kan inte sånt här. Mamma är ju proffset ;)

Hur som helst tror jag att det blir jättebra och ni kommer säkert bli nöjda. Det där är ju bara smådetaljer som man stressar ihjäl sig på innan, men inte efter!

Vicem sa...

mir:
Tack för dina tankar!
Den turkosa färgen är väldigt ljus. Jag har funderat på det där med prylar i samma färg. Eventuellt kan det vara svårt att hitta. Det är mer svart eller vitt eller starka färger nu, tror jag...? Glasmosaiken finns också i starkare färger, men vi har tyckt länge att den där turkosa, genomskinliga blir så fin...Men jag tror inte den passar på för stor yta. Tror jag...hmm. I duschen tycker jag det känns onödigt att ha den; där störs intrycket att duschblandare mm (som inte finsn med på bilden).
Jag skulle bli superglad om Berit och Marie orkar/hinner titta på bilderna! Men ni hade väl en tuff dag igår, kan jag tänka.