söndag 2 augusti 2009

Sommarbilder

Nu när Johanna har gjort ett inlägg, kanske det är dags för oss också. (Se Johannas kommentar till förra inlägget.)

Kronologisk ordning...? Äh, jag tar några bilder från den senaste mappen...


Först några från ett besök i bilderböckernas värld.


...tratt?


...ratt?


Putte i Blåbärsskogen.


Ser du inte trollet?!


Hanna och kompisen.


David provar djungeltelefonen.


Jaha, och så har vi badrumsångest.

Ska vi ha så här flådig mosaik?


Eller så här snyggt?


Spegelskåpet jag gillar är väldigt dyrt.


Och så lite radhuslivbilder.


Jag förstår inte hur han lyckas kladda så mycket och ändå så avgränsat.
Nåja. Körsbär är gott! Vilken tur att vi har så fina grannar som bjuder både på körsbär och vinbär.


Vi har vackra blommor på framsidan.


Någon som vet vad de heter?!


Klematisen blommar också vackert.


Nu ska jag väl göra någon nytta här hemma.
Kram till dig!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder! Visst var det Junibacken?

Du är såååå vacker Victoria! Man ser dig på spegelfotot. Vad långt och fint hår du har fått. Jag vill också! :-)

Kramar
Johanna
Ps. tack för länken till min blogg. Kanske är det fler som tar sig en titt nu! ;-)

mir sa...

så söt bilden va med toflorna vid blombusken. såhärligt somrigt o barnsligt med spring i bena.

Anonym sa...

Hej Victoria! Nu har Marie o jag tillsammans lyckats hitta blommans namn! Det är ROSENSPIREA! Gå in på google o sök på bilder o sen denna blomma, så kommer du hitta den! Roligt att se era kakelbryderier! Det kommer bli fint!!! Kram fr Berit! Marie hälsar!

Shie sa...

Yeah! Such fun pictures. Thanks for sharing them.

Vicem sa...

Johanna: Ja, visst var det Junibacken. Fint Elsa Beskow-tema.

mir: :-) Ja, det är skönt nu. Man njuter så länge det räcker med keps och "hoppa-tofflor" när ungarna ska ut!

Berit och Marie: Tack, det var intressant. Har sökt info och fått bekräftat att vi gör rätt som kapar den rejält varje vårvinter. Då blir den så fin, så fin!

Shie: Bilder för alla som vi vill ska hålla koll på oss! Tyvärr hade jag inte framme kameran så mycket när ni var här. Men jag har en bild på Esther som är ganska fin.