torsdag 13 augusti 2009

Tankar en torsdag

Märkligt att jag blir så störd av allt bankande och låtande. Ett tecken på att min stresstålighet inte är som den borde vara, kanske?

Har alltid gillat att vi har en gård som barnen kan vara på. Men de tänjer gränserna...Ena stunden hör jag David och hans kompisar på gården, andra stunden på andra sidan huset, vid bilvägen...

Varför kommer man aldrig ikapp stöket?

Vi borde verkligen skaffa en cykelkorg till Hanna.

Nåt på teve ikväll?

Fint att andra tänker på sånt som att lägga papp på golvet och att ta ner tavlor på andra sidan väggen som ska avkaklas...

Det blir aldrig som man tänkt sig, varför kan jag inte prutta pengar istället för odör? Då skulle vi vara rika...

Alla våra vita handdukar är fläckiga, fast jag tvättar dem i 95 grader med vittvättmedel.

Trist att inte kunna småprata. Det är skillnad att ha en "svensk" hantverkare hemma och en som inte kan ett ord svenska.

Jag får inte glömma att ungarna ska på kalas på lördag!

Vi har många (= 4, typ) speglar hemma nu. Och i badrummet blir det ju en som man faktiskt kan se sig själv i nu.

Ojdå, det var visst rätt stökigt här...

Nu står regnet som spön i backen. Stackars vännerna på kulturfestivalen!

David är så duktig på att rita hjärtan.

Finns det verkligen folk som samlar jultallrikar och tallrikar med djurmotiv...?

David leker i regnet, barfota i sandlådan. Jag tänker inte bry mig.

Kakel spektakel.

Ska han riva köket också?!

Mycket lite av allt man tänker är nya tankar. Det mesta är upprepning.

Tur att inte tankar hörs.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Min älskade kärlek. Du är så fin och så bra. Det är tur att du inte pruttar pengar, för då kanske vi var fattiga på kärlek istället. Du är mitt hjärta!!!!!! Em

Anonym sa...

Victoria! 1000 TACK för din härliga, vardagliga berättlse! Det är UNDERBART att få ta del av det du skriver. Du skulle kunna ägna dig åt skrivandet mycket mer. Den typen av berättlse som jag nyss läst skulle du kunna fortsätta med och till slut sammanställa det till en bok. Många skulle kunna ta den till sig och le igenkännande åt mer än en ögonblicks-"intitt"! Det känns som om jag var på besök hos familjen på Romansvägen när jag läser detta. Pengar är BRA att ha, men jag gläder mig åt att ni inte är fattiga på kärlek. KRAM till er alla fyra! Din svärmor Berit.

Anonym sa...

Helt underbart! TACK!!!

Kramar
Johanna

Anonym sa...

Hej igen Victoria! Ser att jag stavat fel TVÅ gånger. BERÄTTELSE ska det givetvis vara!!! Berit.

Vicem sa...

Jag har världens bäste make!

Berit och Johanna: Roligt att ni gillade torsdags-tankarna. Sitter just och funderar på om jag orkar lägga upp några bilder...Men det blir nog inte ikväll...

Vic.

mir sa...

Jag kommenterade också detta inlägg men ser idag att kommentaren inte finns.

Hursom... jätteroligt inlägg. Djurmotiv och jultallrikar är för mig en gåta. Varför?!

Anonym sa...

Tack Victoria! Hel kul att fa en liten blick in i din tankevarld en helt vanlig vardag. Det ar sadant som gor bloggar superbra!

j

Shie sa...

You are so, so funny, Vic. I was laughing hard when I read this at the coffee shop where I was working on my classes. People were looking at me and smiling :-)
Thanks for the laughs, but also the other thoughts that made me think!