tisdag 10 juni 2008

Aargh!

I vintras köpte jag en häftpistol, för att kunna enkelt ta av och tvätta tyget på köksstolarna. I söndags (!) blev det av. Ta av tyget var inga problem. Tvätta gick bra. Sätta på tyget gick inte bra. Häftpistolen är för klen eller träskivan är för hård eller underlaget är för mjukt. (Nej, jag köpte inte den billigaste häftpistolen.) Suck. Hur gör man? Skumgummigrejen måste ju ligga där, men det funkar ju varken att häfta eller spika med så mjukt underlag. Åååh! Jag är så ohändig! Hur länge ska vi sitta på såna här stolar nu då...?!

PS: Emanuel tycker att svenskarna sjabblar; han sitter där i soffan och kommer med små irriterade utrop. (Fotbolls-EM)

3 kommentarer:

Anonym sa...

men Sverige vann. Det var skönt! Vi sjabblade inte lika mycket som grekland i slutet. Så var det mycket kramp också!

Jobbigt med stolen. Kanske är det så att du behöver större häftar eller vad de heter så att de kan greppa igenom allt mjukt material?

Anonym sa...

Vad heter pistolen som du kopte? Ar det en handdriven eller eletrisk? Sjalv har jag en som jag kopplar upp till min luft kompressor.

j

Anonym sa...

Åhå, med luftkompressorn. Den är det säkert tryck i så det räcker. Ja, det är nog så att du får komma hit och fixa stolarna!
Vic.