lördag 28 juni 2008

Just nu

Just nu uppdaterar aftonbladet.se för fullt sin bildspecial med misslyckade tauteringar; det är nog omöjligt att välja vilken som är fulast.

Just nu beklagar sig David över att snigeln han råkade trampa på gick sönder.

Just nu väntar tre delar tårtbotten på att få fyllning.

Just nu känner jag stor oro för allt som inte känns klart inför sommarkursen vi ska genomföra på jobbet snart.

Just nu är luften lätt efter ett par regnskurar och lite åska.

Just nu undrar jag vad vi ska äta till kvällsmat; barnen har ju bara levt på godis idag så något vettigt vore ju bra.

Just nu jamar katten och vill bli utsläppt från badrummet.

Just nu hoppas jag att du har en skön lördagskväll.

6 kommentarer:

Anonym sa...

stackars snigel!

Anonym sa...

Just nu tanker vi pa er! Vi har sa kul med besoket fran Sverige. Vi gor sa manga kul utflykter till olika platser. Shie och jag undrar hela tiden hur ni hade reagerat pa upplevelserna har.

j

Anonym sa...

Kul med ögonblicksbilder! Jag minns när T hade samlat ihop en hel bunt med snigelvänner som han klappade, lekte med och pratade med. En stund senare skulle han hjälpa mig med något i trädgården och råkade sätta ner foten på alla små skalvänner. Han var helt förtvivlad.

Vad blev det för något nyttigt till middag?

Kramis
Jo

Anonym sa...

Mir: Stackars sniglar...se nedan...

J: Jag har också undrat vad ni gör och hur ni har det. Ni kansk kan blogga? Bara ett par bilder vore kul!

Jo: Det var något liknande H o D höll på med. Tre sniglar på fönsterbrädet, lite blad som mat. Jag undrar om inte hela snigelfarmen gick samma väg till mötes till sist; idag låg tre krossade sniglar på stenbeläggningen på baksidan.

Hm...det blev våfflor med vispad grädde och sylt...nyttigt? Jag mätte fel med mjölet så det blev inte ens grahamsvåfflor som jag egentligen ville göra.

Vic.

Anonym sa...

Very cool blog, Vic. Your blogs are so interesting. You have a such a fun way of expressing yourself.
Shie-

Anonym sa...

Thanks, Shie. Any day now I´ll write some more. I see my husband hasn´t given you any update while I´ve been gone. We have to share some pictures from the lighthouse in Smygehuk and the family in Lund...