söndag 1 februari 2009

Idag var inte Hannas födelsedag. Men den firades idag!

Jag har ett par filmer jag gärna skulle lägga upp, men nu orkar jag inte sitta och vänta på dem. Det brukar ta sån tid. Får se om jag hinner det innan tisdag eller om det blir när jag orkar sitta vid datorn igen efter op. Om en vecka? Eller två? Ikväll får det bli några bilder från dagen.

Här är Hanna glad för hon har just packat upp en present som hon verkligen önskade sig, som tyvärr inte syns på bilden. Det var en liten rosa (!!!) leksakshund som skäller och går...Hon fick också ett modellflygplan och uttryckte sin glädje (förvåning?) över att hon bara fick sånt hon önskat sig. Gullungen.


Kalas i gemensamma lokalen. Allt är nästan klart och vi väntar på gästerna.


Hanna sätter sju ljus på varje tårta.




Man fick välja mellan hamburgare och korv med bröd innan tårta, kakor, godis mm.


Äggracet gick bland annat över sofforna. Em hade förberett flera lekar och över huvud taget fixat allt så bra. Tack!

När Hannas kompis-gäster gick, kom istället hennes mormor och morfar, hennes morbror, och hennes faddrar. Vi är så glada att Gunnel och Kent råkade vara i Stockholm, så vi fick träffa dem och de kunde vara med och fira Hanna. De kom med en konstnärligt utmaning till Hanna och upplysning till David. En "måla-vackert-genom-att-fylla-i-rätt-färg-i-rätt-fält-tavla" och en ficklampa. Från m&m&m fick hon ett dataspel om kroppen. Allt hon fick från kompisarna orkar jag inte räkna upp. Men det var allt från vackra smycken till pyssel till bratz-dockor.
Som vanligt hos oss fick gästerna stanna och städa. Gunnel moppar.

Kent står och undersöker vilken nyckel han ska använda för att kunna bära tillbaka grejer till oss.
Ursäkta ev. skrivfel och kanske konstigt skrivet inlägg. Enorm trötthet. Nu ska jag gå och sova. Godnatt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Happy Birthday Hanna! We wish so much that we could be there with you!

Anonym sa...

Yeah!! Ny blog. Hanna vaxer sa fort. Va glad hon ser ut nar hon oppnar sina paket. Hamburgare och korv det later gott. Snart borjar superbowl och da bor det ju vara sadan mat. Em lekar ser kul ut. Nar vi kommer vill vi ocksa vara med och leka. Kramar!

j

Anonym sa...

Vilken fin födelsedagsfest. Skulle ha varit roligt att vara med. Men efter en rad förkylningar och massa oförutsedda utgifter så gick det inte den här gången. Vi hoppas kunna komma och hälsa på snart ändå!

Saknar er och ber för er inför op!

Många kramar!

Anonym sa...

Vilken fin tarta! Gjorde ni den sjalva?

j

Anonym sa...

SUPER JÄTTE GRATTIS TILL HANNA I EFTERSKOTT!!! Så fint ni ordnade för henne! Vad mysigt och roligt! Längtar efter er!

Kram
Johanna

Anonym sa...

Det var jättetrevligt att träffa er alla idag!
Hoppas att du repar dig och kommer tillbaka till ditt vanliga jag snabbt, Vic! Det är tungt att se nån som har så ont som du hade idag. Men jag vet att det snart går över...

Ni är en så härlig familj!

Kram från Kicki o barnen