måndag 23 juli 2007

Och så ett par bilder

Ok, jag har inte skrivit något innan, men när jag väl gör det blir det tre inlägg på en kväll. Men alltså, jag tänkte att ni kanske vill ha bilder också. Det får bli två på Hanna idag. Hoppas det funkar. Hörde tidigare att Em hade problem att få bilderna på rätt ställe.

Vår videospelare gick sönder för en tid sedan. Till Davids stora sorg; han älskade Nalle Puh-filmen som han nu inte kan titta på. Hursomhelst. Emanuel föreslog att barnen skulle få öppna videon, för det kan ju vara kul att skriva isär nånting, se hur det ser ut och få lov att mickla med en sån pryl. Så när barnen kom hem från förskolan idag gjorde vi det. Strax förvandlades det hela till ett räddningsprojekt eftersom den älskade Nalle Puh-filmen satt kvar i videon. Satt fast i videon. Barnen tröttnade rätt snabbt och sedan tog det mig en halvtimme att få loss videobandet. Och jag vet inte om det egentligen klarade sig undan alla faror på vägen. Skruvar, hårda kanter och rosa klägg (vad gör det i videospelaren?).



Några har undrat hur det är med Hannas brännskada. Jodå, den läker som den ska, har varit nästan helt torrt hela tiden.



Nu ska jag gå och lägga mig. Gonatt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det läker. Vad allvarlig hon är när hon visar upp brännmärket på armen.

Anonym sa...

Kul att lasa inlagg fran dig Victoria! Jatte haftigt att ni later barnen leka med den trasiga videon. Jag onska jag var med det hade varit skoj. Har ni en videospelare till? Ar det inte battre att kopa Nalle Puh DVD:n? Kan man kopa videspelare fortfarande?

Jonas

Anonym sa...

Mir: Hanna tar faktiskt väldigt allvarligt på sin skada. Bra, eftersom hon då lyssnar när man säger att hon inte ska peta...

Jonas: Nä, vi har inget att spela videoband i nu. Det finns väl att köpa, men oftast kombinerat med DVD, som vi redan har. Så vi satsar nu på DVD-filmer istället. Men just den älskade Puh-filmen har vi inte hittat. Men David glömmer och skaffar nya älsklingar. Han tittar väldigt gärna på "Cars" nu! Em och jag tittade förresten på den på engelska häromkvällen, men vi blev lite besvikna; tycker det är mer utmejslade karaktärer på svenska.

:-)

Vic.

Anonym sa...

Halla???

Jonas

Anonym sa...

Hej Vic! Jag skrev en kommentar för flera dagar sedan på detta inlägg men jag ser nu att den kommentaren inte kom med! Konstigt. Nåväl, vill bara säga att jag älskar att läsa dina blogginlägg! Jag tycker du skriver så bra! Vad är det för Nalle Puh-film? Tobias har några och han tittar aldrig på dem. Han gillar inte N P. Tänk om jag har just den David och Hanna har haft, då skickar jag den till er!

Kram

Anonym sa...

Hmm, vad trist att din kommentar inte kom fram, Jo. Hoppas det inte ska strula med sånt.
Filmen heter Vännernas fest. Men det är i och för sig ingen större skada skedd. De kan ju kolla på den hemma hos mormor och morfar, eller hos någon kompis.
~Vic.